lørdag den 17. marts 2012

DIY origamifugle-ring

I torsdag eller sådan noget fik jeg idéen til denne ring. Jeg har allerede glemt den i et prøverum to gange, så det skal man passe på med!
Jeg synes den blev lidt sjov, og speciel, og ikke så svær at lave, når man har lært at lave fuglen.Til det, har jeg lavet en video. Det gik ikke så godt, da jeg skulle indspille "stemmen" for jeg er sådan en der mumler, og griner. Der skal skrues helt op for lyden, ellers duer det altså ikke:) Jeg har klippet et kvadrat på 2x2cm, men man skal nok lige prøve sig frem.
Nu har du forhåbentlig lavet en meget lille fugl.
 Den skal nu klistres godt til med limlak /decoupage lim. Der skal virkelig smøres tykt på! Men du skal sådan, pensle ét lag på ad gangen, så man stadig kan se folderne. Jeg vil anbefale 5-8 otte lag. Jeg har nemlig på den første jeg lavede, ikke smurt så meget på, og den knækkede lidt for nemt. Imens fuglen tørrer skal du have dig en ring.Der var noget similifis på min, så den skulle væk. Sidste, men afgørende trin, er at lime fuglen på ringen. Det skal gøres med superlim ( den der stinker) Og man skal lige klemme delene sammen, og ligge ringen til tørre i et par timer.

4 kommentarer:

  1. Ahhhh jeg elsker den måde du snakker på!
    Så fandt jeg din blog!

    //Ida
    www.livetifoelgeida.blogspot.com

    SvarSlet
  2. Egentlig underligt at papir har den størrelse det har... det ville være mega praktisk med kvadrat papir. Kvadratisk Praktisk GOD!

    SvarSlet
  3. Du har som altid ret Amanda:-)

    SvarSlet