søndag den 13. maj 2012

En kage

Jeg lavede osse en kage til at tage med i sommerhus. Jeg ved ikke helt hvorfor, men jeg kan i hvertfald huske opskriften udenad, så den tænker jeg lige, bloggen skulle nyde :-)
Det skal lige siges, at opskriften er tyvstjålet fra bogen "krudtugler og kanelsnegle".
Here goes;
85g mel
250 g sukker
2 æg
kornene fra en stang vanilie
skallen (og evt lidt saft) fra en øko-appelsin
4 spsk kakao (GOD!!!)
1/2 tsk bagepulver.
100 g smeltet smør (Og afkølet, stod der, men hvordan?)
What to do:
Pisk æg og sukker, til det bliver lyst og lækkert, som i helt hvídt som i vat - feel.
Bland det tørre i en anden skål, og vend de to skåles indhold sammen. Smørret vendes i til sidst.
Sæt kagen ind ved 190grader i 20-25 minutter. Den virker ikke bagt når den tages ud - MEN DET ER DEN! Man kan sagtens undlade appelsin, hvis man ikke vil have sådan en "jeg- er-dyr-appelsin-chokolade-fornem" smag. Men jeg synes det smager godt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar