fredag den 26. april 2013

Tunbøf og Origamikmakking, og det riiimer

Jeg laver ingenting og løber en tur, 
mens jeg bliver jagtet af zombier - prøv app'en Zombies! Run - det er noget der dur!
 Bagefter ved jeg ikke hvad jeg skal lave, så jeg snotter næse 
men beslutter mig for at finde noget at læse
Jeg leder i vores pulterkammer
mens støvet mine næsebor rammer
Jeg folder noget papir udfra en bog, jeg fandt
Ved at kigge ud ad vinduet bliver jeg skræmt
Hvor er drivhuset?
Far er gået amok
Det måtte sige farvel - var ikke godt nok
Med koben er det nedlagt
Det gamle gule skur, er det næste de vil slagt'
Jeg går og småspiser, og vasker tøj 
men glemmer at hænge det op - sikke noget møg
Der bliver småspist i stor stil
Jeg tager mange lange hvil
Jeg tænker lidt på det hele, og meget på lidt
Fordi, i grunden har jeg det fedt

Tunbøffer habe ich auch Gemacht
De er nemlig nemme til verden bragt
Fra denne blog har jeg fået inspiration
Tjek den ud, den er kanon!
Opskriften lyder som følger: ( 4ps)
2 dåser tun der har svømmet i bølger
Kartofler, 2 store eller 4 små
Æg til panering så det lige kan nå,
Nok Halv andet
Én håndfuld persille, med et hakket løg blandet
Rasp og mel
Klar til anden del!Kartoflerne skæres i tern og sættes i kog,
Når de er møre, moses det og,
Tunen drænes og blandes med mosen,
det hakkede løg, persillen inden diagnosen
Er din fars til at arbejde med, er den ok?
At smage på den kan du nå!
Peber og salt
Så går det ikke galt.
Otte bøffer der formes
før de i mel kommes
Derefter æg og så rasp
Steg dem gyldne i smør på panden - sig haps!







5 kommentarer:

  1. Du er godt nok et meget poetisk menneske!:-)

    SvarSlet
  2. Haha, hvor er det fint med at det hele rimer!
    Ville bare lige sige at jeg er helt vild med dit layout! Det er super fedt og originalt.

    http://youarethedesignerofyourdestiny.blogspot.dk

    SvarSlet