onsdag den 24. juli 2013

Snaps fra det skotske land

I mandags, kom jeg hjem fra Skotland. Men fordi jeg er som jeg er, og har brugt to dage på at spise usandsynligt mange bær og pakke ud, kommer billederne først nu. Men der er mange!
Skotland kan godt anbefales, synes jeg. Der var i hvertfald mange øko-ting, og de gjorde meget ud af skraldesortering i Edinburgh, så jeg var fan! Vi lavede de traditionelle ting, som at spise Haggis, se gamle slotte og høre på sækkepiber. 
Men et billede siger mere end 1000 ord, og alt det der. 
Bryllupper med mænd i kilt

Og Edingburgh fra slottet


Havre i alle former. Skotter er meget glade for grød.

 Elektriske vibes i Camera Obscura

Og den kæreste Øko shop/ Café i verden. Kom til Aalborg!

Man kunne ikke undgå at blive bombarderet med horder af kage


Gåture op og ned af Hills som vi i Danmark ville have kaldt bjerg. Sådan helt sikkert. Arthurs Seat, ses her. Arthur var konge, og dem har der været frygtelig mange af i Skotland. 



Blomster var der masser af - men det var helt godt, for de fleste huse var ret grå og triste. 



Skovens dyr in action ved et "Wildlife hide"

Jeg spiste vildt mange vilde blåbær, det var yums!




Der var meget, der lignede noget fra Harry Potter!







Jeg for vild, og fandt vej igen


Vi skuede ud over Loch Ness, men hvor var Nessie?

Og en guide, der i virkeligheden lavede et eller andet med et universitet


Skotske Highland Games hvor der blev danset

og kastet med meget



En dejlig dame, som passede en af de komunale bede, fordi kommunen ikke rigtig gjorde, og kaldte den en "wildlife garden"




Tovtrækning var osse populært til Highland Games, der egentlig bare var lidt Hjallerup marked op skotsk, og fem sportsdicipliner ad gangen, udført på samme plæne. Så hvis 90 meter løberne løb lidt for langt, kunne de nemt blive ramt af vægtlods-kasterne..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar