fredag den 9. august 2013

Watermans and slappen af

Åh nej, tiden går, tikkitokki. På Onsdag er det første skoledag. igen. "Hvor bor du så?"  og "Hvad laver du i den fritid?" og diverse andre smalltalks spørgsmål, skal findes frem fra gemmerne og støves af. Det der med at starte forfra kan være noget værre noget.
Men jeg er meget glad for det alligevel, at man bliver smidt ud på bar grund, ellers tror jeg bare man ender med at falde i et med omgivelserne, og sine bekendtskaber, og ens liv vil være lidt for meget som en meget velkendt stue med  en brun sofa i hjørnet, der er vældig blød og dejlig men osse lidt kedelig.
Jeg har bare ikke lyst alligevel. For at komme på andre tanker, har jeg brugt tid på vandmænd, og en del forskellige bøger der gjorde større eller mindre indtryk på mig. Faktisk kan jeg ikke komme i tanke om hvad det egentlig er jeg har læst, som jeg altså har glemt. Øhm, ja.Nå jo, jeg læst en god bog, der hed "Øen" der handlede om de spedalske der blev forvist til en ø, der hed Spinalonga ved Kreta, og endte med på nogle punkter at have et bedre liv en de fattige kretensere. Den var i hvert fald sådan helt god. hvis du aldrig helt fik fat på hvad spedalskhed var/er,  når nu det har været sådan en massiv folkeepedimi. Det læste jeg faktisk i et blad i dag, at man kunne være, epidimiolog, sådan én der sporer sig frem til kilden af en epedemi og og bekæmper den. Dét er et sejt job.
Ej, jeg vil faktisk vildt gerne give jer en masse gode råd, om ting i skulle tage at gøre, eller hvordan man laver noget smart, og det tror jeg faktisk der bliver rig mulighed for. Så nu gør jeg noget jeg ellers ikke tør, som hedder at lave at lave et indlæg om den stol jeg har tænkt mig at ombetrække, og indvie jer i min mors og mit gigantiske kage-til-2x50årsfødselsdags-projekt. Men én ting synes jeg i skulle gøre, hvis i er nærheden af Blokus. Så tag hen og dryp nogle lys, ved Blokhus Lys i Hune, for det er nemlig monster billigt, det koster sådan 45kr pr. kg, men altså, de skal mange lyst til et kilo, og der bliver noget så pæne. Dog skal man være forberedt på mange tyske børn der laver lys der er så flotte at man har lyst til at spise sit eget, eller bare smide det meget langt væk.
Aber ja, i skrivende stund er det dunkelt udenfor og jeg kan høre Lars Lilholt (Og band!) fyre den af, over fra den anden side af fjorden, og inde i mit hoved danser en massiv flok 45-60 årige fans rundt med deres fadøl, har en "fed" koncert, og står lidt med lukkede øjne engang i mellem mens de tænker på deres unge dage, og er glade for at de er blevet så gode venner med ingerlise og Ejner, så de kan lave sådan nogle sjove par-dates. Jeg ville faktisk gerne selv stå der, jeg synes ikke Lars er dårlig, bare lidt sær.


Har i nogensinde set sådan en underlig vandmand? Måske var det en brandmand, who knos

Ingen kommentarer:

Send en kommentar